Suntem mult in urma  

Cum trebuie sa te simti cand ajungi la concluzia ca poporul pe care nu prea il ai la inima e mai tare, e la “un alt nivel” in comparatie cu poporul din care faci parte? Aici e vorba de Ungaria si Romania. Ok, Ungaria e mult mai mica decat Romania si prin urmare si populatia e mai putin numeroasa decat cea din spatial carpato-danubiano-pontic, dar arata super bine, iar capitala lor nu se poate compara cu Bucurestiul cu absolut nimic, sau poate ca Bucurestiul se poate mandri numai cu Casa Poporului, dar numai atat, in rest e mic, foarte mic….
Dar revenind la sentimentul la care spuneam ca ar trebui sa il am, cu siguranta acest sentiment rezultand dintr-un orgoliu nationalist imi este greu sa detaliez, mai ales pentru faptul ca el, inca, se manifesta la aceeasi intensitate.
In acelasi timp imi dau seama ca acel roman care este nesimtit in tara lui devine civilizat in momentul in care ajunge in Europa si este inconjurat de oameni onesti si respectosi. Ii este rusine sa mai arunce cojile de banana pe jos atata timp cat s-a plimbat ore in sir pe niste strazi curate.
Poate ca in momentul cand scriu acest articol sunt putin nervos, pentru ca imi dau seama, dupa vizita de saptamana trecuta de la Belgrad si cea de saptamna asta de la Budapesta, ca Bucurestiul nu se compara cu aceste doua orase din foarte multe puncte de vedere. Sau poate ar fi mult peste ele daca romanul de rand ar avea putin respect de sine si putin mai mult fata de cel de langa el(oricare ar fi el).
Cand o sa am timp o sa pun si poze care o sa imi confirme cele spuse mai sus.

Daca vrei sa fi anuntat cand apar articole noi pe blog aboneaza-te la feed rss(daca nu stii ce inseamna feed rss intra aici). Daca nu dispui de acest serviciu te poti abona prin e-mail si astfel vei primi ultimele articole de pe blog sub forma de e-mailuri.

AddThis Social Bookmark Button

4 comentarii

  • Anonim  
    25 septembrie 2008 la 11:32

    nu te ai gandit niciodata ca s-ar putea sa ai dreptate?

    Ideea este ca da.
    Romanau' stie sa se poarte, dar nu la el acasa(si la propriu si la figurat). Totusi de vina sunt cei de sus care, fiind ei niste dobitoci, indobitocesc si ei la randul lor pe cei care ar putea fi dobitoci, dar nu sunt inca dobitoci pana nu primesc o indobitocire prealabila.
    Deci de vina este partidul unic al arogantei si jafului impartit in ramurile lor care se numesc: PNL, PDL, PC, PSD, PRM ETC ETC.
    Si pe locul 2 tot ei dar din postura de patroni de televiziune.
    Apoi mai sunt si "vedetele" de televiziune care pozeaza in modele de moralitate, tocmai pentru a ne redefini noua(sau celor despre care am vorbit mai sus) moralitatea.
    Surprins sunt ca si cei care mai aveau o urma de decenta s-au lasat si eu dusi de val (cezi Iantu si clendaru')
    Nu mai am ce sa mai zic acum nimic mi-e sila si de ce am scris aici pt. ca s-ar putea sa am dreptate..na

  • Tykryt  
    25 septembrie 2008 la 13:32

    din pacate ai dreptate si nu stiu cand se va schimba ceva in sensul asta, mai ales ca observ ca si politicienii mai tineri se aseamana foacei batranirte mult cu

  • Unknown  
    25 septembrie 2008 la 17:27

    Intradevar Budapesta e frumoasa (mai frumoasa decat Bucuresti) dar Romania e mult mai frumoasa decat Ungaria.

  • Tykryt  
    25 septembrie 2008 la 17:41

    Romania e frumoasa pentru ca asa a lasat-o Dumnezeu, noi nu avem nici o contributie la aceasta frumusete, care cu timpul nu va mai straluci.

Trimiteți un comentariu
Poker online Romania - invata sa joci poker pe Internet. Pe bani reali sau virtuali.